2. plads: Holbergskolen, Københavns Kommune

2. plads: Holbergskolen, Københavns Kommune

Holbergskolen vinder 2. pladsen for deres 3-dimensinelle inklusionsarbejde i projektet KÆMP og datterprojekterne ThumbsUp og Sprograketten.

De tre dimensioner er barnet, familien og medarbejderteamet, og Holbergskolen gør sig især bemærket ved at insistere på og opnå gode resultater ved at inddrage og arbejde med barnets familie. I det første, store projekt, KÆMP, er der hjemmebesøg med vejledende samtaler og løbende støtte i dagligdagen. I ThumbsUp og Sprograketten er der kursusaftentener til forældrene. Men først og sidst gør Holbergskolen sig umage, baserer sig på viden og holder fast i barnets ret til en trivselsfyldt hverdag ikke bare i klassen og i frikvarteret, men også i hjemmet.

Læs mere om projektet her.

 

Senest opdateret den

16. november 2017

af

Læs også

12.09.16
Inspiration til it-didaktisk og innovativ undervisning
Når IT anvendes rigtigt, kan det bidrage til at støtte elevernes læreprocesser. Det er én af hovedkonklusionerne fra et stort forsøgsprogram, hvor...
skole-hjem-samarbejde
22.06.17
Løgstrup Skole 2017 (Viborg)
Det gode skolehjemsamarbejde - På Løgstrup Skole fokuserer man på at få skolehjemsamarbejdet til at blive vedkommende for den enkelte elev, så denne...