2. plads: Nordskolen i Højby, Odsherred Kommune

2. plads: Nordskolen i Højby, Odsherred Kommune

Nordskolens afdeling i Højby i Odsherred Kommune vinder 2. pladsen med digitalisering og programmering

Nordskolen i Højbys arbejde med digitalisering og programmering viser, hvordan en skole kan arbejde evidensbaseret med at skabe fremtidens skole og uddanne eleverne i fremtidens kompetencer. Fra 1. til 9. klasse står programmering på skoleskemaet på linje med de andre fag. Det er blevet en del af elevernes hverdag hele vejen gennem skolen. 
Skolen tager fat der, hvor der ikke er en fagbeskrivelse og et fag, og de udvikler selv ud fra det, de finder vigtigt for børnene. Alt sammen med udgangspunkt i spil og programmering. Og dét motiverer eleverne!

Læs mere om projektet her.

Senest opdateret den

27. november 2018

af

mhk

Læs også

Folkeskole Langhøjskolen
17.05.16
Langhøjskolen (Hvidovre)
Pulsprojektet - Langhøjskolen vil sætte et systematisk fokus på brugen af bevægelse ift. undervisningen, for at højne børnenes trivsel og faglige...
Grønhøjskolen
06.10.17
Grønhøjskolen 2017 (Randers)
Karakterniveauet i 9.klasser i 2016/17 er væsentligt forbedret. Specielt for de svageste elever. Alle elever herunder urolige og angste tilbydes...