3. plads: Nordbyskolen, Guldborgsund Kommune

3. plads: Nordbyskolen, Guldborgsund Kommune

Nordbyskolen arbejder systematisk med motorisk screening af alle børn i børnehaveklassen. Baseret på det svenske Bunkeflo-projekt har skolen udviklet sit eget koncept for screening, træning, forankring og udvikling af motoriske færdigheder.

Det sker i 4-5 lektioner om ugen i børnehaveklasse og Forårs-SFO, hvor der også samarbejdes med børnehaverne, og det er tilrettelagt, så det er en leg for børnene. Norbyskolen udmærker sig her ved sin systematiske og evidensbaserede praksis og ved egne positive resultater: Eleverne opnår ikke alene forbedringer i deres motoriske udvikling, men også fremgang i både trivsel og faglighed.

Læs mere om projektet her.

Senest opdateret den

16. november 2017

af

Læs også

20.06.16
Skoleudvikling i Canada
In the last decade, the Canadian province, Ontario, dramatically improved its education system to become one of the best in the world.
30.01.18
Digital dannelse i ’børnehøjde’
Denne forskningsrapport undersøger børns perspektiver på digital dannelse med udgangspunkt i Dyvekeskolens pædagogiske praksis.