3. plads: Nordbyskolen, Guldborgsund Kommune

3. plads: Nordbyskolen, Guldborgsund Kommune

Nordbyskolen arbejder systematisk med motorisk screening af alle børn i børnehaveklassen. Baseret på det svenske Bunkeflo-projekt har skolen udviklet sit eget koncept for screening, træning, forankring og udvikling af motoriske færdigheder.

Det sker i 4-5 lektioner om ugen i børnehaveklasse og Forårs-SFO, hvor der også samarbejdes med børnehaverne, og det er tilrettelagt, så det er en leg for børnene. Norbyskolen udmærker sig her ved sin systematiske og evidensbaserede praksis og ved egne positive resultater: Eleverne opnår ikke alene forbedringer i deres motoriske udvikling, men også fremgang i både trivsel og faglighed.

Læs mere om projektet her.

Senest opdateret den

16. november 2017

af

Læs også

skole
19.09.17
Broager Skole 2017 (Sønderborg)
På Broager Skole arbejder de med Peer learning i praksis – gymnasieelever og folkeskoleelever lærer af hinanden og af at prøve matematiske...
30.01.18
Museet i den åbne skole
Læring fra partnerskabers udvikling af undervisningsforløb med anbefalinger til museer, skoler og kommuner