4. plads: Herningvej Skole, Aalborg Kommune

4. plads: Herningvej Skole, Aalborg Kommune

Herningvej Skole har sin egen originale tilgang til den længere og mere varierede skoledag, faglig fordybelse og forældresamarbejde og de kommer med konkrete bud på, hvordan skoledagen kan struktureres. Skolen præsterer er en overbevisende collage af løsninger, der har barnets udvikling i centrum og som tager ordene ”i samarbejde med forældrene” i folkeskolelovens formålsparagraf alvorligt.

Alle elever får således ugentlige læringsmål – eller LM – som er tilpasset den enkelte og afstemmes i samarbejde med forældrene. Derudover har skolen blandt andet uddannet forældre som skolens ambassadører og tilknyttet dem skolen i et ForældreAkademi. Herningvej Skole gør det hele konkret og forståeligt. Og det virker.

Læs mere om projektet her.

Senest opdateret den

16. november 2017

af

Læs også

14.10.16
Nørre Vedby Skole & Børnehus (Guldborgsund)
Skolen har sat fokus på træning af den udtryksfulde læsning (prosodi) for at give eleverne både større læselyst og bedre læseforståelse
16.11.17
3. plads: Nordbyskolen, Guldborgsund Kommune
Nordbyskolen arbejder systematisk med motorisk screening af alle børn i børnehaveklassen. Baseret på det svenske Bunkeflo-projekt har skolen udviklet...