5. plads: Dragør Skole, St. Magleby Skole og Nordstrandskolen, Dragør Kommune

5. plads: Dragør Skole, St. Magleby Skole og Nordstrandskolen, Dragør Kommune

I Dragør bliver lokalhistorien levendegjort og genopført sammen med eksterne aktører i den åbne skole

På de tre skoler i Dragør Kommune bliver verdenshistorien til lokalhistorie. Skolerne arbejder systematisk med at skabe en kreativ, varieret, motiverende og fysisk aktiverende historieformidling. Skolerne tager fat i det nære lokalsamfund og de lokalhistoriske elementer og kobler det til verden og verdenshistorien.

Dragør Skole, St. Magleby Skole og Nordstrandskolen formår at skabe en skoledag, hvor elevernes aktivitet er væsentlig højere end lærernes, som det var ønsket i folkeskolereformen. Der arbejdes ligeledes på en meningsfuld måde med at inddrage eksterne aktører i den åbne skole.

Men først og sidst skaber skolerne i Dragør skoledage, som eleverne ikke glemmer!

Læs mere om projektet her.

Senest opdateret den

27. november 2018

af

mhk

Læs også

kamibe
12.09.18
Lagoniskolen 2018 (Haderslev)
KaMiBe (Karakterstyrker, mindfulness og bevægelse): Alle skolens klasser arbejder to-tre gange om ugen med KaMiBe, der er skemalagt i den...
skolesamarbejde
05.10.16
10 skoler ( Odense Nord)
Sammen kan vi mere - Skolesamarbejde mellem ni folkeskoler og en ungdomsskole sætter nye standarder for skoleudvikling i Odense Nord....