Forsøg med Læring i Bevægelse

Forsøg med Læring i Bevægelse

”Forsøg med Læring i Bevægelse” er et resultat af et forskningssamarbejde mellem forskere fra Centre of Research in Childhood Health (RICH), Institut for Idræt og Biomekanik (IOB), Syddansk Universitet, Institut for Idræt og Ernæring (NEXS), Københavns Universitet, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Århus Universitet og Det Nationale Videncenter Kosmos.

Formålet med projektet var at undersøge sammenhænge mellem bevægelsesaktiviteter/fysisk aktivitet og parametre, der har betydning for det gode læringsrum. De tre parametre, der har været i fokus i projektet var udvalgt af ministeriet før projektstart, og var;

  1. kognition
  2. sociale relationer og
  3. motivation

Projektet indeholdt både kvantitative og kvalitative undersøgelser. De kvantitative undersøgelser beskæftigede sig især med kognition. De kvalitative undersøgelser fokuserede på sociale relationer, motivation og relaterede begreber.

Læs hele raporten her

Senest opdateret den

30. januar 2018

af

mhk

Læs også

skolerum
04.10.18
Hørsholm Skole 2018 (Hørsholm)
”Escape room klassen" på Hørsholm skole– brug dit talent til at skabe den ultimative gåde! Et escape-room er et fysisk eventyr, hvor deltagere i...
Munkevængets Skole - mindfulness
04.10.18
Munkevængets Skole 2018 (Kolding)
Munkevængets Skole i Kolding Kommune har siden 2015 tilbudt mindfulness i fritiden for børn tilmeldt SFO og klubber.