iPads i en skole i bevægelse

iPads i en skole i bevægelse

Forskningsprojektet har fokuseret på hvordan iPads kan medvirke til at støtte forskellige elevers læring med henblik på inklusion og undervisningsdifferentiering i skolen.

Forskningsprojketet bygger på et udviklingsforløb på Midtbyskolen i Vejle, hvor elever og læerer i tre svyendeklasser og to specialklasser fik udleveret iPads til brug i hele skoleåret 2012-13 med henbli kpå at kvalificere og udvikle undervisning og læring på den konkrete skole ved at inddrage iPads i undervisningen. Forskningen har produceret viden om elevers brug af iPads på skolen via ugentlige observationer, analyser af elevernes produktioner og interview med elever, lærere og skoleleder. 

Læs hele rapporten her

Senest opdateret den

4. oktober 2023

af

Læs også

22.11.19
Publikumsprisen: Svartingedal Skole, Bornholms Regionskommune
Som det projekt, der fik mest opmærksomhed på Facebook, vinder Svartingedal Skole publikumsprisen ved DM i skoleudvikling 2019.
22.11.19
5. plads: Maglegårdsskolen, Gentofte Kommune
Maglegårdsskolen arbejder med FN’s 17 verdensmål, ud fra konkrete videnskabelige metoder, i børnehøjde.