Ledelse, læring og trivsel i folkeskolerne

Ledelse, læring og trivsel i folkeskolerne

Rapporten belyser sammenhængen mellem skoleledelse, faglig læring og trivsel blandt elever og lærere i folkeskolen.

Det er den anden rapport, der er udarbejdet som led i undersøgelsen ”Skoleledelse i folkeskolen”, som Skolestyrelsen (nu Uddannelsesstyrelsen) i oktober 2010 bad SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd om at gennemføre.Baggrunden for undersøgelsen er, at der stadig mangler en del i at nå den politiske målsætning om, at 95 pct. af en ungdomsårgang skal gennemføre en ungdomsuddannelse. For at forbedre de unges forudsætninger for at gennemføre en ungdomsuddannelse er der derfor behov for mere viden om, hvad der kendetegner skoleledelsen på folkeskoler, hvor medarbejdere og elever trives og leverer høje faglige resultater.

Link til rapporten

 

Senest opdateret den

24. august 2016

af

Læs også

12.09.16
Gjessø Skole (Silkeborg)
Gjessøs Børn - Projektet er et samarbejde mellem Gjessø Børnehave, Gjessø Skole, fritidsdelen og alle forældrene. Ideen er at skabe en rød tråd fra...
12.09.16
Vurdering for læring
VFL er en systematisk planlagt proces, hvor tegn på elevens læring bliver brugt både af læreren og eleven sådan at: læreren kan justere egen...