Museet i den åbne skole

Museet i den åbne skole

Læring fra partnerskabers udvikling af undervisningsforløb med anbefalinger til museer, skoler og kommuner

I projektet Museet i den åbne skole har 15 skoler, museer og kommuner samarbejdet om at skabe eksemplariske læringsforløb til skoleelever.

Projektet startede den 1. maj 2015 og blev afsluttet den 30. november 2016. Dermed har deltagerne gennem halvandet år samarbejdet og udviklet partnerskaber mellem museer og skoler for at give konkrete bud på, hvorledes museerne kan bidrage til folkeskolereformens hensigt om en åben skole. Følgeforskningen har fulgt de 15 projekter, og i denne rapport fremlægges resultaterne af dette arbejde.

Museet i den åbne skole er blevet til i et samarbejde mellem flere danske aktører indenfor museum-skole området: SkoletjenesteNetværket, Skoletjenesten på Sjælland og HistorieLab – Nationalt Videncenter for Historie- og Kulturarvsformidling samt projektledelsen på HEART – Herning Museum of Contemporary Art. Projektet er finansieret af aktørerne samt Kulturstyrelsen og A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene formål.

Læs hele rapporten her

Senest opdateret den

30. januar 2018

af

mhk

Læs også

12.09.16
Nørrebro Park Skole (København)
Aktiv matematik - Nørrebro Park Skole har i samarbejde med Københavns Universitet sat fokus på, hvordan bevægelse kan være med til at fremme...
skole
19.09.17
Broager Skole 2017 (Sønderborg)
På Broager Skole arbejder de med Peer learning i praksis – gymnasieelever og folkeskoleelever lærer af hinanden og af at prøve matematiske...