Lundehusskolen (København)
Eleverne fra 2. - 9. årgang på Lundehusskolen har i udviklingsforløbets prøveperiode løst 192.000 træningsopgaver i matematik - og skolen gentager succesen igen næste år fra august - september.
Målet er:
- succesoplevelser for alle elever uanset fagligt standpunkt
- individuel faglig progression i matematiske færdigheder i tal og algebra, først og fremmest addition, subtraktion, multiplikation og division (4 grundlæggende strategier)
- skabelse af synlige positive resultater (antal løste opgaver og rigtighedsgrad)
- give lærere og elever et godt afsæt til på længere sigt at kunne bruge matematikfessor som supplement til andre uv-midler og –aktiviteter (”fessor løser jo ikke de hele….”.)
Midler:
- pre-tests i matematiske færdigheder = ”Mat start”
- udarbejdelse af læringsmål på baggrund af før-tests
- differentierede forløb i forlængelse af læringsmål (i matematiktimerne, 2 lektioner hver uge med undtagelse af uge 35)
- løbende feedback hhv. feedforward i forhold til læringsmål (læringssamtaler)
- synlige mål, som eleven, læreren og forældrene har adgang til post-tests af samme sværhedsgrad som pre-tests (”Mat slut”)
- måling af elevernes progression
- kommunikation om faglig progression
Læs mere her
Skolens hjemmeside; http://lundehus.skoleporten.dk/sp
Senest opdateret den
27. februar 2018