Langhøjskolen 2017 (Hvidovre)

Langhøjskolen 2017 (Hvidovre)

Bevægelse, læring og trivsel – Puls på Langhøjskolen. Flere børn skal bevæge sig mere. Man lærer mere, når bevægelse kobles på. Bevægelse højner fysisk og psykisk velvære. Puls understøtter faglig udvikling og velvære og trivsel.

Det er nyt at lave bevægelse på struktureret som i PULS. Skoler fra Kina, Sverige og Finland har allerede været forbi for at se på vores projekt.

Det er nyt at lave et klasserum, der i den grad har sammenhæng med bevægelse, og som tilgodeser, at bevægelse bliver integreret i undervisningen. UVM samt SDU følger Puls særdeles tæt gennem besøg og opgaveskrivning.

En naturlig del af den understøttende undervisning

PULS er ikke raketvidenskab og kan integreres på alle skoler og kan blive en naturlig del af den understøttende undervisning. Skolen har et samarbejde med et møbelfirma, som er med til at udvikle et klasserum, der agiterer til bevægelse. Forløbet har kørt som et pilotprojekt sidste skoleår med 2 klasser, og på baggrund af resultaterne er det nu udvidet til 9 klasser. Resultat fra sidste år viste, at vores ene pilotklasse, 9.c, gik ud af skolen som den bedst præsterende klasse i 5 år på samtlige sammenlignelige fag.

Langhøjskolens PULS-projekt er beskrevet i denne pdf.

Se også:

nyhedsindslag fra TV2 Lorry.

udviklingen i elevernes karakterer

Bevægelse går ikke af mode – men vi skal ville det og ville noget med det

 

Skolens hjemmeside; http://langhoejskolen.skoleporten.dk/sp

Senest opdateret den

27. februar 2018

af

pe

Læs også

22.11.19
Publikumsprisen: Svartingedal Skole, Bornholms Regionskommune
Som det projekt, der fik mest opmærksomhed på Facebook, vinder Svartingedal Skole publikumsprisen ved DM i skoleudvikling 2019.
22.11.19
5. plads: Maglegårdsskolen, Gentofte Kommune
Maglegårdsskolen arbejder med FN’s 17 verdensmål, ud fra konkrete videnskabelige metoder, i børnehøjde.