Her kan du læse om vinderne af DM i skoleudvikling 2017! Udviklingsforløb, der er forankret i praksis, relateret til partnere og som fremmer elevernes motivation for læring.
Sct. Nicolai Skole har med projektet Demokratid udviklet en eksemplarisk model for inddragelse af eleverne i arbejdet, hvor eleverne lærer og praktiserer demokratiet.
Nordbyskolen arbejder systematisk med motorisk screening af alle børn i børnehaveklassen. Baseret på det svenske Bunkeflo-projekt har skolen udviklet sit eget koncept for screening, træning, forankring og udvikling af motoriske færdigheder.
Herningvej Skole har sin egen originale tilgang til den længere og mere varierede skoledag, faglig fordybelse og forældresamarbejde og de kommer med konkrete bud på, hvordan skoledagen kan struktureres. Skolen præsterer er en overbevisende collage af løsninger, der har barnets udvikling i centrum og som tager ordene...
Smidstrup-Skærup Skole viser et strålende eksempel på, hvordan rammesætning kan vende en udfordring til en styrke. Ordblinde elever på Smidstrup-Skærup skole er ikke ofre, der skal vises særlige hensyn. Nej, de er superbruger i en ordblindepatrulje, hvor de har særlige kompetencer og rettigheder, som giver status og...
Som det skoleudviklingsprojekt, der fik mest opmærksomhed på Facebook – 443 likes og 282 delinger frem til deadline den 6. oktober kl. 12 – er Skolesamarbejdet i Odense Nord en sikker vinder af publikumsprisen i DM i skoleudvikling. Projektet hedder Læring for Fremtiden, og det står på skuldrene af flere års samarbe...