Forskning i og praksisnær afdækning af digitale redskabers betydning for børns udvikling, trivsel og læring
Denne rapport sammenfatter konklusioner i projektet Forskning i og praksisnær afdækning af digitale redskabers betydning for børns udvikling, trivsel og læring. Forskningsprojektet er igangsat i regi af Strategi for digital velfærd af Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, KL og Digitaliseringsstyrelsen. Projektet er udmøntet i tre delprojekter, der er varetaget af tre forskellige forskningsgrupper – to fra Professionshøjskolen UCC og en fra Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet. Implement Consulting Group og Socialt Udviklingscenter SUS har projektledet og faciliteret forløbet på tværs af delprojekterne og har sammen med forskerne udarbejdet denne sammenfattende rapport med konklusioner og anbefalinger. Arbejdet i de tre netværk har fundet sted fra februar 2015 til november 2015 ved afprøvning i praksis, interne møder i forskningsprojekterne og fællesmøder på tværs af forskningsprojekter. Fællesmøder har fokuseret på opsamling, videndeling og sparring på tværs af netværk og forskningstemaer. Løbende har alle projektets deltagere kunne videndele og dokumentere deres observationer og resultater på en digital samarbejdsplatform.