Grønhøjskolen 2017 (Randers)
Hypnoterapi på Grønhøjskolen
Hypnoterapien har vist sig at været et brugbart redskab i sundhedsvæsnet og behandling af senhjerneskadede. Grønhøjskolen er den første folkeskole, som bruger elementer fra hypnoterapien til at skabe bedre trivsel og faglige resultater. Herunder har skolen særligt haft fokus på: at tro på egne evner, at berolige sig selv, koncentration, hukommelse og eksamensangst. Det har øget elevernes både personlige og faglige kompetencer. Derudover har hypnoterapi givet indsigt i følelsernes sprog samt givet en ny tilgang til det at skabe forandringer
En del af undervisningsministeriets "Løft af svage elever"
Grønhøjskolen er en af de 120 skoler, der er inviteret med i undervisningsministeriets pulje for ”Løft af svage elever”. Perioden 2014-16 var procentgennemsnittet for de elever der fik mindre end 4 i gennemsnit i dansk eller matematik eller begge fag på Grønhøjskolen på 52 %. Dette måltal ændrede sig i 2017 til 36.4 for vores 9.kl.
Vi har samarbejdet med Hypnosehuset Danmark, som har superviseret og undervist personalet. Der er således nu 13 lærere og pædagoger der kan arbejde med hypnoterapiens elementer. Hypnoterapi i 9.kl var i skoleåret 2016/17 en lektion om ugen i perioden fra 21.september 2016 til 22.maj 2017. I dette skoleår er vi startet med hypnoterapi i vores 7.klasser, og laver det som et 3årigt projekt frem til deres eksamen i 9.kl. Vi har implementeret det i Grønhøjskolens specialklasser og i skolens almenklasser.
"En lille indsats der skaber bedre resultater. Hypnoterapi har været med til at skabe positive forandringer for eleverne såvel personligt som fagligt."
Læs mere om Grønhøjskolens projekt i denne pdf.
Skolens hjemmeside; http://gronhoj.skoleporten.dk/sp