Ledelse, læring og trivsel i folkeskolerne

Ledelse, læring og trivsel i folkeskolerne

Rapporten belyser sammenhængen mellem skoleledelse, faglig læring og trivsel blandt elever og lærere i folkeskolen.

Det er den anden rapport, der er udarbejdet som led i undersøgelsen ”Skoleledelse i folkeskolen”, som Skolestyrelsen (nu Uddannelsesstyrelsen) i oktober 2010 bad SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd om at gennemføre.Baggrunden for undersøgelsen er, at der stadig mangler en del i at nå den politiske målsætning om, at 95 pct. af en ungdomsårgang skal gennemføre en ungdomsuddannelse. For at forbedre de unges forudsætninger for at gennemføre en ungdomsuddannelse er der derfor behov for mere viden om, hvad der kendetegner skoleledelsen på folkeskoler, hvor medarbejdere og elever trives og leverer høje faglige resultater.

Link til rapporten

 

Senest opdateret den

24. august 2016

af

Læs også

elever i projekt
14.11.16
Eltang Skole og Børnehave vinder DM i skoleudvikling (Kolding)
Opgør med fejlfinderkultur og systematisk fokus på bæredygtig innovation giver Eltang Skole og Børnehave 1. prisen i DM i skoleudvikling. På Eltang...
06.10.17
Fællesskolen Hoptrup Marstrup Vilstrup 2017 (Haderslev)
"Medarbejdere med mange kort på hånden skaber rummelige fællesskaber - Vi skaber den gode skole og løfter fællesskabet med medarbejdernes mange...