Digitale læringsressourcer

Digitale læringsressourcer

Et omdrejningspunkt for at udvikle digital kompetence (digital literacy) er, at elever anvender en bred vifte af digitale teknologier som en del af deres undervisning. Denne rapport afdækker, hvordan digitale teknologier indgår som læringsressourcer i den danske folkeskoles ældste klassetrin og i de gymnasiale ungdomsuddannelser.

Denne rapport er resultatet af en landsdækkende undersøgelse om prioritering og anvendelse af forskellige læringsressourcer i folkeskolen og de gymnasiale ungdomsuddannelser. Data er indsamlet gennem en elektronisk spørgeskemaundersøgelse udført af analysebureauet Zapera i perioden 23. september ‐ 8. oktober 2008 på folkeskoler og gymnasiale ungdomsuddannelser. Nedenfor gives en oversigt over undersøgelsens hovedresultater og anbefalinger. Hvor det er muligt og relevant, sammenlignes resultaterne med tilsvarende resultater fra en lignende undersøgelse gennemført af Undervisningsministeriet i 1995.

Læs hele rapporten her

Senest opdateret den

30. januar 2018

af

mhk

Læs også

14.10.16
Nørre Vedby Skole & Børnehus (Guldborgsund)
Skolen har sat fokus på træning af den udtryksfulde læsning (prosodi) for at give eleverne både større læselyst og bedre læseforståelse
skole
29.09.17
Gjern Skole 2017 (Silkeborg)
Musikskoven” på Gjern Skole. Et projektarbejde i 5. klasse i samarbejde med arkitektfirmaet ”Arkitema” og arkitektstuderende om, hvornår...