Digitale læringsressourcer

Digitale læringsressourcer

Et omdrejningspunkt for at udvikle digital kompetence (digital literacy) er, at elever anvender en bred vifte af digitale teknologier som en del af deres undervisning. Denne rapport afdækker, hvordan digitale teknologier indgår som læringsressourcer i den danske folkeskoles ældste klassetrin og i de gymnasiale ungdomsuddannelser.

Denne rapport er resultatet af en landsdækkende undersøgelse om prioritering og anvendelse af forskellige læringsressourcer i folkeskolen og de gymnasiale ungdomsuddannelser. Data er indsamlet gennem en elektronisk spørgeskemaundersøgelse udført af analysebureauet Zapera i perioden 23. september ‐ 8. oktober 2008 på folkeskoler og gymnasiale ungdomsuddannelser. Nedenfor gives en oversigt over undersøgelsens hovedresultater og anbefalinger. Hvor det er muligt og relevant, sammenlignes resultaterne med tilsvarende resultater fra en lignende undersøgelse gennemført af Undervisningsministeriet i 1995.

Læs hele rapporten her

Senest opdateret den

30. januar 2018

af

mhk

Læs også

læringsrum
16.08.17
Fællesskolen Nustrup Sommersted 2017 (Haderslev)
Fællesskolen Nustrup Sommersted arbejder med inkluderende og motiverende læringsmiljøer, og samtidig udvikler de aktiviteter med fokus på styrker...
30.01.18
En længere og mere varieret skoledag
Denne rapport indgår som en del af det evaluerings- og følgeforskningsprogram, som blev etableret til at evaluere og dokumentere folkeskolereformens...