Åben skole

Åben skole

Den åbne skole er en skole, som inddrager sin omverden. Det kan skolen gøre ved at arbejde sammen med lokale organisationer som for eksempel idrætsforeninger, musik- og billedskoler eller ungdomsskolen.
13.10.17
”Du skal da gå til noget”, på Humlebæk Skole. Én time (60 min) hver fredag skal eleverne fra 6.-9. årgang tilmelde sig en aktivitet indenfor bevægelse eller kreativitet. Tiden er hentet fra den
12.10.17
Innovationsdidaktik på Bavnehøjskolen i Hadsten. På Bavnehøjskolen i Hadsten arbejder de med at udvikle en innovativ, problemorienteret og praksisnær didaktik. Gennem arbejde med LEGO, robotter, STEM
12.10.17
TennisChamps. Alle elever på 3.-6. årgang og deres lærere bliver præsenteret for tennissporten – og får efterfølgende frit spil
Hver onsdag har alle klasser på Ødis skole fagdage, som er enten emne- eller fag-specifikke. Formål med fagdage er at have tid til fordybelse med et emne/tema en hel dag. For eleverne giver fagdage...
Højmark Skole får spirer til at gro – vi styrker elevernes trivsel, læring og bevidsthed ved at bruge tanken om selvforsyning i skoledagen.
Erhvervstysk i grænseregionen. Øget fokus på uddannelses- og erhvervsvirksomheder i transport og logistikbranchen Øget fokus på tysk i grænseregionen og styrkelse af tysksprogligt interesseområde....
JEU, Job, event og uddannelse er et fag i udskolingen, der gør eleverne klar til et videre livsforløb. Der er fokus på de faglige-sociale-og personlige styrker. Undervisningen er meget...
Amager Fælled Skole sætter Ballet På Skoleskemaet. Historiefortælling, samarbejde og bevægelsesglæde var i højsædet i dette projekt, hvor 4. årgang på Amager Fælled Skole skabte sin egen...
Fantastiske Fredage på Nr. Vium-Troldhede Skole. Hver fredag hele skoleåret arbejder vi tværfagligt. Vi tager udgangspunkt i aktuelle emner, og der arbejdes på tværs i hele mellemtrinnet. Eleverne...
Sportslig Grunduddannelse 0. – 6.klasse på Ikast Nordre Skole. Sportslig grunduddannelse (SGU) på Ikast Nordre Skole er et tilbud til elever, der ønsker en skolegang med øget fokus sportslig...
Skoleelever skifter klasselokalet ud med virkeligheden. KolleKolle byder 45 elever fra Lille Værløse Skole indenfor til et helt specielt undervisningsforløb – nu for 2. gang i oktober 2017.
Læringsvenner. Her mødes frivillige med en elev fra skolen og øver specifikke opgaver.
Naturligvis - skal vi kende vores natur og sørge for god pleje og omsorg. 8. årgang fra Lem Skole på heldagsstudietur fra kl. 6.30 - 17.00. 1 Dejbjerg skov for at iagttage skov og skovsøer om...
Lem Skole slår et slag for sporten. Lem Skoles valgfag Anderledes idræt handler om at afprøve atypiske og grænseoverskridende sportsgrene i et samarbejde med lokalsamfundet i Ringkøbing-Skjern...
Unikt frikvartersprojekt på Asferg Skole. Skolen er gået sammen med en lokal idrætsforening med fokus på nytænkende måder til at få mere bevægelse og Åben skole på skemaet. Eleverne i 4.-6. klasse på...
Musikklubben – et nyt musikalsk miljø på Aars Skole, der består af ca. 20 elever som tilbydes gratis at være med i miljøet, og skolen ønsker på denne måde at styrke musikoplevelsen for eleverne, og...
”Forliset i Lillebælt” er et nyskabende teater-kultur- og inklusionsprojekt forankret i lokalområdet udarbejdet i et tæt samarbejde mellem elever og lærere, pædagoger og pædagogiske assistenter fra...
Fodbold AK-ademi på Skørping Skole - AK-klassens fodboldskole for børn med særlige behov. AK-ademiet er en fodboldskole for børn med særlige behov, der, grundet deres sociale udfordringer, kan have...
Bevægelsescamp for mellemtrinnets elever på Ølgod Skole. Samarbejdet med de lokale organisationer er et lovmæssigt krav i forhold til den åbne skole. Målet med ugen er at præsentere eleverne for en...
Fordybelsesdage i overbygningen. Onsdag er fordybelsesdag på 8. og 9. årgang på Ølgod Skole. Fordybelsesdage, som giver plads til faglig fordybelse og aktiviteter i forhold til trivsel, fællesskab og...
Sammen om vores Grundfortælling på Kratbjergskolen! Kratbjergskolens grundfortælling eller varedeklaration er resultat af en proces, der har involveret medarbejdere, forældre, elever, repræsentanter...
Skillscamp - innovationsprojekt på Spjald Skole. I dette forløb ind tænkes det lokale erhvervsliv, innovative og kreative metoder i undervisningen for at understøtte børn og unges udvikling af...
Systematisk åben skole for hele skolevæsenet på Frederiksberg (12 skoler). I Frederiksberg Kommune arbejdes der med matrix for åben skole. Dvs. en række centralt og fælles planlagte åben-skole-forløb...
Kodning, leg og læring i samskabelse på Skødstrup Skole. Kommunen, skolen og skolebestyrelsen har fokus på samskabelse mellem forældre, skole og eksterne. I den forbindelse laves der prøvehandlinger...
Med skoleskak på skemaet tilbyder Verninge Skole et læringsrum, eleverne glædeligt træder ind i. Her er en fast struktur med regler, der skal overholdes og sociale hensyn, der skal tages – ligesom i...
Skolesamarbejdet i Nord – Odense. Læring for fremtiden- et udviklingsprojekt i bæredygtighed over tre år. Globalt udsyn og lokal handling er i fokus, når 9 folkeskoler og en ungdomsskole er gået...
På Broager Skole arbejder de med Peer learning i praksis – gymnasieelever og folkeskoleelever lærer af hinanden og af at prøve matematiske repræsentationer på egen krop i det læringsmiljø, de finder...
På Bavnehøj Skole skaber arkitektur, indretning og pædagogik i samspil fantastiske rammer for involverende og engagerende læringsmiljøer. Rammer, som giver mulighed for, at eleverne kan arbejde...
Børn som bønder på Ans Skole. Et forløb fra medio april til primo september 2017, hvor en mellemtrins-årgang en dag om ugen flytter undervisningen ud på et lokalt landbrug. Eleverne inddeles i...
Kultur og Familiefestival på Svend Gønge-Skolen. Skolen, lokalrådet, skolebestyrelsen, foreningslivet, uddannelsesinstitutionerne samt erhvervslivet er gået sammen om at lave en fælles kultur- og...
Vissenbjerg Skole har med "EUD i skolen - skolen i EUD" udviklet projektugen ”Uddannelse og job”, som har til formål at skabe øget viden om erhvervsuddannelserne. På den måde bliver eleverne i højere...
Partnerskab for Fremtiden - Et samarbejde mellem Toftlund Distriktsskole og det lokale erhvervsliv. På Toftlund Distriktsskole arbejder de på højtryk med at udnytte alles potentiale, også det lokale...
Eleverne på afd. Spangsbjerg har på 3 uger løst 238.099 individuelt tilpassede matematik-opgaver og har fået målt en fagligt progression ved test på hele 11 %. Eleverne i den klasse der har løst...

Sider