Trivsel og mobning

Trivsel og mobning

Det sociale liv på skolen og ikke mindst i klassen er vigtigt. Den enkelte elev skal trives for at få så meget ud af undervisningen som muligt.
10.10.17
Hver onsdag har alle klasser på Ødis skole fagdage, som er enten emne- eller fag-specifikke. Formål med fagdage er at have tid til fordybelse med et emne/tema en hel dag. For eleverne giver fagdage
Grønhøjskolen
06.10.17
Karakterniveauet i 9.klasser i 2016/17 er væsentligt forbedret. Specielt for de svageste elever. Alle elever herunder urolige og angste tilbydes redskaber fra hypnoterapi til for eksempel at øge
Forældreopbakning og engagement er af afgørende betydning for det enkelte barns faglige, sociale og dannelsesmæssige udvikling og trivsel. Børn, der trives lærer nemlig bedst og fagligheden stiger!...
KÆMP: Inklusion på Holbergskolen. Holbergskolen har udviklet en 3-Dimensionel metode til at arbejde med inkluderende skoleudvikling. Metoden er fællesnævner for KÆMP og de to datter-projekter...
Arbejdet med udvikling af social læring, på en af Faxe kommunes specialskoler, og sparring herfra til almen området viser, at alle børn har gavn af undervisning i og skarpt fokus på social læring....
Projekt Sundhed - Et projekt med holdning. Lundagerskolen har fokus på sundhedsbegrebet i et helhedsperspektiv. Der er lup på elevernes fysiske aktiviteter, trivsel, kost og søvn.
God motorisk udvikling skaber læring og trivsel på Nordbyskolen! - Motorisk træning og screening i 0. kl. og under brobygningen fra børnehaverne skaber grundlaget for den øvrige læring og trivsel...
Forældredrevet udviklingsproces har styrket fællesskabet og elevernes trivsel
Ledelse, lærere, AKT-vejleder, UU-vejleder, inklusionspædagoger og sundhedsplejersker går sammen om et proaktivt arbejde for at med udsatte elever
Skolen har sat fokus på træning af den udtryksfulde læsning (prosodi) for at give eleverne både større læselyst og bedre læseforståelse
En tryg og struktureret hverdag, hvor forskellighed styrker! - På Munkevængets Skole vil de skabe et fælles grundlag for trivsel og læring for alle uanset baggrund og forudsætninger.
Afprøvning af Hardy som skolehund. På Tinglev skole bruger de en pensioneret hjælpehund, for at afprøve, hvilke positive effekter det har for skolen.
Lærerfri dag - Formålet med denne dag er, at vi sætter niendeklasses eleverne ind i lærernes hverdag. Der demonstreres, hvad lærerne sættes igennem og hvordan man udvikler en undervisningsplan ift....
Morgensamling - På Tinglev Skole har de fokus på at øge trygheden for de mindste elever, øge fællesskabsfølelsen på skolen samt øge fokusset på den musikalske del af skolens kultur. Dette har de...
Trivselsteam for elever - Tingstrup Skole introducerer trivselsteams som et nyt tiltag for at øge elevernes trivsel og styrke tilhørsforholdet til skole og klassefællesskab.
Foreningsdag - Med en foreningsdag bliver de aktiviteter, som byen byder på synliggjort, og eleverne på Tinglev Skole får et større kendskab til de forskellige muligheder de har, hvilket giver dem en...
Me...
Ressourcetime - Det overordnede formål med ressourcetimerne på Sorø Borgerskole er at højne elevernes faglige niveau samt trivsel. Dette gøres gennem planlægning, udførsel og evaluering i det...
Innovationscamp Trivsel - Hannæs-Østerilds skole sætter fokus på elevernes trivsel og får dem til at arbejde innovativt med trivselsfremmende tiltag, som eleverne føler fuldt ejerskab over.
Trivsels- og bevægelsesbånd - Klinkby Skole ønsker at fremme en mere varieret leg og aktivitet i pauserne. Det styrker de gode venskaber på tværs af klasser og alder og modvirker følelsen af ensomhed...
Differentieret tilbud til elever der er udfordret i læringsmiljøet - Formålet med projektet er at give elever, der er udfordret i læringsmiljøet nye positioner, så de kan "træde ud" af deres vante...
Gjessøs Børn - Projektet er et samarbejde mellem Gjessø Børnehave, Gjessø Skole, fritidsdelen og alle forældrene. Ideen er at skabe en rød tråd fra børnehave til skole, og gøre børnehaven klar til...
LP-modellen i en ny kontekst - Tørring Skole indfører med modellen en systematik omkring forebyggelse og reducering af lærings- og adfærdsproblematikker med det mål at skabe hensigtsmæssige...
Demokratid - Eleverne på Sct. Nicolai Skole i Køge har fået et nyt fag på skemaet. Formålet er at udvikle elevernes kompetencer inden for demokratiske processer med fokus på deltagelse og ansvar.
Forældrefernisering - et alternativ til det traditionelle skolehjem-samarbejde. Sophienborgskolen åbnede dørene for børnenes forældre (og øvrige netværk) og fik skabt en helt ny (kontinuerlig) form...
Elevstyrede forældresamtaler - Højvangskolen ønsker at revitalisere skolehjemsamarbejdet ved elevstyrede forældresamtaler. Dette vil samtidig muliggøre en endnu bedre inddragelse af forældrene som...