Natur og udeliv

Natur og udeliv

Hvordan naturen og uderummet kan inddrages i den pædagogiske praksis. Med fokus på viden, færdigheder og kompetencer, der kan fremme muligheden for rige naturoplevelser og frugtbare læringsmiljøer.
06.10.17
Højmark Skole får spirer til at gro – vi styrker elevernes trivsel, læring og bevidsthed ved at bruge tanken om selvforsyning i skoledagen.
06.10.17
"Medarbejdere med mange kort på hånden skaber rummelige fællesskaber - Vi skaber den gode skole og løfter fællesskabet med medarbejdernes mange kompetencer.” På Fællesskolen HMV tror de på, at
05.10.17
Naturligvis - skal vi kende vores natur og sørge for god pleje og omsorg. 8. årgang fra Lem Skole på heldagsstudietur fra kl. 6.30 - 17.00. 1 Dejbjerg skov for at iagttage skov og skovsøer om
Mine valg – min skole. Valgfag i indskolingen på Søndervangsskolen i Hammel. Her har de nemlig valgt at indføre valgfag i indskolingen (1. -2. årgang) i to sammenhængende lektioner pr. uge. Der er...
Bæredygtighed skaber inklusion på Ferslev skole. Natur, udeliv og inklusion går hånd i hånd på Ferslev skole. Ved at skabe et uderum til undervisning, hvor alle kan være sig selv og bidrage på trods...
Luksusdage (Læring Udenfor Kongeskær, Som Udvikler Sammenholdet) - På Kongeskærskolen bliver en fast ugedag brugt til såkaldte luksusdage for klasserne. Luksusdagen er en veltilrettelagt dag med...
Børn som bønder på Ans Skole. Et forløb fra medio april til primo september 2017, hvor en mellemtrins-årgang en dag om ugen flytter undervisningen ud på et lokalt landbrug. Eleverne inddeles i...
Udeskole og liv i byen - Aabybro Skole. Aabybro skole har anlagt udeplads med bålhytte, udekøkkener, højbede og muret pizzaovn - et samarbejde mellem skolen og det lokale samfund. Læringsrummet er...
Partnerskab for Fremtiden - Et samarbejde mellem Toftlund Distriktsskole og det lokale erhvervsliv. På Toftlund Distriktsskole arbejder de på højtryk med at udnytte alles potentiale, også det lokale...
Mols i udvikling - Landsbyklyngeprojektet - tilsammen har vi alt! Molsskolen har gennem de seneste 2,5 år samarbejdet med kirke, idrætsforeninger, erhvervsliv, frivillige, bådelaug og andre...
Mobile Haver på Mølleskolen i Ry – et innovativt skolehaveforløb til indskolingen. Mølleskolen har givet eleverne naturfaglig viden om planter og praktiske opgaver uden for klasserummet. Samtidig har...
Omsætning af skolereformen som kreativ udfordring: “Når uddannelse og dannelse går hånd i hånd” - på Flakkebjerg Skole bruger de kreative udfordringer for at forbedre vilkårene på skolen.
Bæredygtighed - Pedersborg Skole vil bidrage til en bæredygtig udvikling på skolen, i skolens lokalområde og i Sorø Kommune generelt.
Junior Ranger - Junior Ranger er tænkt som en bred uddannelse, som både favner natur og kultur. De uddannede Junior Rangere skal bruges som "naturformidlere" for andre børn på skolen og gerne også...
Luksusdage (Læring Udenfor Kongeskær, Som Udvikler Sammenholdet) - På Kongeskærskolen bliver en fast ugedag brugt til såkaldte luksusdage for klasserne. Luksusdagen er en veltilrettelagt dag med...
Udeskolen – en helt naturlig, integreret del af skolelivet på Fredensborg Skole. Gennem alternative læringsmiljøer og nye måder at lære på ønsker Fredensborg Skole at fremme elevernes læring og...
I kontakt med naturen - Hillerød Vest Skolen afd. Alsønderup har fået en udendørslæringsbase. Formålet er at flytte klasselokalet ud, så børnene kommer i kontakt med naturen.
Friluftsliv - Østermarkskolen giver natur og friluftsliv videre til børn og unge med aktiviteter, som skaber læring samt personlig og ikke mindst social udvikling hos det enkelte barn.
Fagdage - Molsskolen har udviklet en ny og mere sammenhængende måde at tænke den understøttende undervisning, bevægelse og fag sammen på