Om os

Om os

DM i skoleudvikling er en projektorganisation under Skole og Forældre. Skole og Forældre er landsorganisationen for skolebestyrelser og forældre til børn i folkeskolen. Skole og Forældre har bl.a. som formål at forbedre samarbejdet mellem skole og hjem.DM i skoleudvikling er bare et af de mange projekter, som ledes af Skole og Forældre.

DM i skoleudvikling og Undervisningsministeriet
DM i skoleudvikling støttes af Undervisningsministeriet. Skole og Forældre og Danske Skoleelever driver DM i skoleudvikling i fællesskab. Danmarks Lærerforening, BUPL, Skolelederforeningen, Børne- og Kulturchefforeningen og Undervisningsministeriets Læringskonsulenter bakker op om projektet og er med i juryen.

Hvorfor DM i skoleudvikling?
DM i skoleudvikling giver inspiration til hverdagen i folkeskolen ligesom:

  • ​​EMU
  • Skoletjenesten
  • Aula
  • Meebook
  • MinUddannelse

Derudover er DM i skoleudvikling en konkurrence for alle folkeskoler i Danmark. Der konkurreres om at være bedst til at udvikle den danske folkeskole. Konkurrencen skal være med til at få de udviklingsprojekter, som foregår ude på skolerne, i centrum – både så andre skoler kan lade sig inspirere og for at hylde de indsatser, skolens personale sætter i gang. DM i skoleudvikling er p.t. Danmarks største portal for udviklingsforløb i folkeskolen. Formålet med DM i skoleudvikling er at stimulere og fremme en udviklingskultur på skolerne med udnyttelse af mulighederne i bl.a. folkeskolereformen. Derudover Skaber DM i skoleudvikling synlighed omkring skolernes best practice og mulighed for erfaringsudveksling af de mange gode udviklingsforløb og resultater. 

Senest opdateret den

6. februar 2018

af

Læs også

skole
31.01.17
Opgør med fejlfinderkulturen vinder DM 2016
Elever lærer om bæredygtighed ved at begå fejl. På Eltang Skole i Kolding står der et lille fint halmhus i haven, som eleverne på mellemtrinnet selv...
12.09.16
Vurdering for læring
VFL er en systematisk planlagt proces, hvor tegn på elevens læring bliver brugt både af læreren og eleven sådan at: læreren kan justere egen...