Inklusion

Inklusion

Folkeskolen skal grundlæggende tilgodese alle børns læring og trivsel. Børn med særlige behov skal så vidt muligt ikke udskilles til særlige undervisningstilbud, men undervises sammen med deres kammerater i den almene undervisning. De skal inkluderes. Inklusion handler om barnets oplevelse af at være en værdifuld deltager i det sociale og faglige fællesskab.
02.05.19
PAF, Power, Attitude, Fokus – alle har ret til en god skolegang. Et fællesprojekt med fokus på fællesskab, trivsel, positiv mindset, og udvikling for elever, personaler og forældre. Systemisk
05.10.18
"Når bogstaverne driller" er et nytænkende projekt, der letter hverdagen og fremmer læringen for elever med dysleksi
Dyvekeskolen i morgengry
05.10.18
Ro, rammer og rare relationer - tryg og relationel klasseledelse på Dyvekeskolen. På Dyvekeskolen er relations arbejdet i centrum på alle klassetrin. Det er vigtigt, at alle elever oplever en tryg og
Egelundskolen, Herstedlundskole, Herstedvesterskole, Herstedøsterskole og Albertslund Ungecenter er med i ”Sammen om – sammen i Albertslund”, et kommunalt projekt om genoprettende praksis....
Et inklusionstiltag i gruppeform. Fokus er på elever, der i perioder har ’ondt i livet’, grundet fx skilsmisse, omsorgssvigt, sorg, misbrug mm., samt elever med autisme spektrum forstyrrelser og ADHD...
Bring det almene ind i det specielle - Kobberbakkeskolen. I det stigende fokus på at elever med særlige behov skal inkluderes i det almene undervisningsmiljø, forsøger Kobberbakkeskolen at vende...
På Dybbøl-Skolen har de gennem de seneste to år udviklet deres kompetencecenter, der arbejder med inklusion af alle skolens elever. De har ændret skolens støttefunktioner fra støtte på enkeltelever i...
”Forliset i Lillebælt” er et nyskabende teater-kultur- og inklusionsprojekt forankret i lokalområdet udarbejdet i et tæt samarbejde mellem elever og lærere, pædagoger og pædagogiske assistenter fra...
KÆMP: Inklusion på Holbergskolen. Holbergskolen har udviklet en 3-Dimensionel metode til at arbejde med inkluderende skoleudvikling. Metoden er fællesnævner for KÆMP og de to datter-projekter...
Bæredygtighed skaber inklusion på Ferslev skole. Natur, udeliv og inklusion går hånd i hånd på Ferslev skole. Ved at skabe et uderum til undervisning, hvor alle kan være sig selv og bidrage på trods...
Ledelse, lærere, AKT-vejleder, UU-vejleder, inklusionspædagoger og sundhedsplejersker går sammen om et proaktivt arbejde for at med udsatte elever
En tryg og struktureret hverdag, hvor forskellighed styrker! - På Munkevængets Skole vil de skabe et fælles grundlag for trivsel og læring for alle uanset baggrund og forudsætninger.
Med en åben tilgang til aktørerne i og omkring skolen og ved konsekvent at forsøge at undgå kasse- og søjletænkning, løfter Skørping Skole gennem en række konkrete udviklingsforløb både elever og det...
LP-modellen i en ny kontekst - Tørring Skole indfører med modellen en systematik omkring forebyggelse og reducering af lærings- og adfærdsproblematikker med det mål at skabe hensigtsmæssige...