Overgange og brobygning

Overgange og brobygning

Overgange fra daginstitution til skole eller fra skole til fritidsklubben. Brobygning er vejlednings- og undervisningsforløb i overgangen til ungdomsuddannelserne. Brobygning skal give den unge bedre mulighed for og motivation til at vælge og gennemføre en ungdomsuddannelse. Samtidig skal brobygningen udvikle den unges faglige og personlige kompetencer.
æble og bøger
01.10.19
Projektet går ud på at gøre overgangen fra Børnehave til SFO og skole så tryg og gnidningsløs for børnene som muligt. Det er målet, at alle børnene har en fælles referenceramme og kunnen ved
05.10.18
Skolehaven er et dejligt læringsrum, som skaber overgang fra børnehave til skole. Børnene får praktiske erfaringer med dyrkning af blomster og grønsager. De tilegner sig viden om planters livscyklus
lykkebo_skole
05.10.18
Ungeparlamentet indgår i byudviklingsforløb i samarbejde med Områdefornyelse Kulbanekvarteret og en række eksterne parter. Ungeparlamentet handler om demokratisk dannelse, byudvikling og
Forældrealliancen Holbergskolen: Fokus på, hvordan man løfter folkeskolen gennem øget forældresamarbejde. Det gælder fx i forhold til sprog, læring, trivsel og dannelse. På den måde bruger...
Samarbejde mellem folkeskoler, ungdomsskolen, UU-vejledningen, erhvervsskolerne og virksomheder er med til at ændre unges syn på og valg af ungdomsuddannelse i Odense – Skolesamarbejdet i Nord (...
Naturfagsprojekter i samarbejde med det lokale erhvervsliv på Rosendalskolen:For at sikre elevernes oplevelse af relevans og for at styrke deres motivation for naturfagligt arbejde, har...
Erhvervstysk i grænseregionen. Øget fokus på uddannelses- og erhvervsvirksomheder i transport og logistikbranchen Øget fokus på tysk i grænseregionen og styrkelse af tysksprogligt interesseområde....
JEU, Job, event og uddannelse er et fag i udskolingen, der gør eleverne klar til et videre livsforløb. Der er fokus på de faglige-sociale-og personlige styrker. Undervisningen er meget...
Sejs Skole løber til Gardasøen – den gode overgang fra undervisning til SFO. Kan man løbe til Gardasøen? Eleverne i indskolingen på Sejs Skole gør et ihærdigt forsøg på at løbe til Gardasøen og andre...
Vissenbjerg Skole har med "EUD i skolen - skolen i EUD" udviklet projektugen ”Uddannelse og job”, som har til formål at skabe øget viden om erhvervsuddannelserne. På den måde bliver eleverne i højere...
God motorisk udvikling skaber læring og trivsel på Nordbyskolen! - Motorisk træning og screening i 0. kl. og under brobygningen fra børnehaverne skaber grundlaget for den øvrige læring og trivsel...
Udsyn giver indsigt - Vibeskolen og Ungdommens Uddannelsesvejledning UUO, har lavet en nytænkning af og supplement til den eksisterende erhvervspraktik. Eleverne får viden om jobmuligheder i...
Sammen om overgange - Samarbejdsaftale mellem Hurup Skole, Bedsted Skole og Vestervig Skole. Formålet med aftalen er at skabe sammenhæng i elevernes overgang fra 6. til 7. årgang, samt at styrke...
Sammen kan vi mere - Skolesamarbejde mellem ni folkeskoler og en ungdomsskole sætter nye standarder for skoleudvikling i Odense Nord. Samarbejdspartnerne er Abildgårdskolen, Agedrup Skolen. H.C....
Et helhedsorienteret syn på undervisning i området ”Uddannelse og job” - Med vejledningsreformen i 2014 fik lærerne et større ansvar for at sikre en undervisning, der bidrager til elevernes...
Gjessøs Børn - Projektet er et samarbejde mellem Gjessø Børnehave, Gjessø Skole, fritidsdelen og alle forældrene. Ideen er at skabe en rød tråd fra børnehave til skole, og gøre børnehaven klar til...