Fra kedsomhed til trivsel i skolen

Fra kedsomhed til trivsel i skolen

Er kedsomhed roden til alt ondt? Eller er det sundt at kede sig?

En ny rapport fra DCUM viser, at kedsomhed i skolen er et vigtigt pædagogisk advarselssignal. Kedsomhed anskues i første omgang som en mild form for mistrivsel, men rapporten viser, at hyppig kedsomhed hænger sammen sammen med stort set alt dét man ikke ønsker sig i skolen. Jo mere eleverne keder sig, des værre går det typisk med læring, social forbundethed, troen på sig selv osv.

Når cirka hver fjerde elev i folkeskolen ifølge den nationale trivselsmåling ‘meget tit’ eller ‘tit’ keder sig i skolen er der således tale om et alarmsignal i forhold til trivsel og læring.

Senest opdateret den

30. august 2016

af

Læs også

Erritsø Fællesskole
30.11.16
Se video: 5. pladsen går til Erritsø Fællesskole afd. Bygade (Fredericia)
Erritsø Fællesskole får 5. prisen for at sætte systematisk fokus på talentudvikling.
10.10.17
Ødis Skole 2017 (Kolding)
Hver onsdag har alle klasser på Ødis skole fagdage, som er enten emne- eller fag-specifikke. Formål med fagdage er at have tid til fordybelse med et...