Facebook samtalre og visionsformuleringer

Facebook samtalre og visionsformuleringer

Brugerdrevne inputs til visionsprocessen i Aalborg kommunes skoler.

Det har været en vigtig del af visionsprocessen at anerkende samtaler på de sociale medier som seriøse inputs til formuleringen af en retning for fremtidens folkeskole i Aalborg.

Når vi taler om brugen af Facebook i visionsprocessen er det således disse to typer inputs vi refererer til. Denne rapport giver en oversigt over de vigtigste elementer i begge. For det første leverer den en analyse af de visions- og målformuleringer som ansatte i Aalborg Kommunes skoler uploadede på skoleforvaltningens facebookside under og efter visionsdagen. Denne analyse er suppleret af en database med et interface, der giver læseren adgang til at dykke ned i visionsformuleringerne i deres fulde længde.

Rapporten stiller bl.a. følgende spørgsmål: Hvilke temaer blev ofte diskuteret? Hvilke temaer havde interesse på tværs af forskellige grupper? Hvilke temaerdiskuteredes ofte sammen? Hvilke begreber blev diskuteret på forskellige måder i forskellige grupperinger?

Læs hele rapporten her

Senest opdateret den

30. januar 2018

af

mhk

Læs også

05.10.17
Sejs Skole 2017 (Silkeborg)
Sejs Skole løber til Gardasøen – den gode overgang fra undervisning til SFO. Kan man løbe til Gardasøen? Eleverne i indskolingen på Sejs Skole gør et...
14.10.16
Skolen ved Sundet (København)
Ledelse, lærere, AKT-vejleder, UU-vejleder, inklusionspædagoger og sundhedsplejersker går sammen om et proaktivt arbejde for at med udsatte elever